Projeler

Bazı Projelerimiz

1- KOBİ’lerin Eğitimi ve Geliştirilmesi Projesi

  • Merkezi Almanya’da bulunan Konrad Adenauer Vakfı ile kuruluşumuzdan bu yana devam eden işbirliği çerçevesinde ülkemizin bir çok ilinde KOBİ’lerin gelişmesi, rekabet gücünün artırılması,girişimciliğin özendirilmesi ve desteklenmesi için destekleme dernekleri, üniversiteler ve yerel kuruluşlarında katkısı ile eğitim seminerleri, konferanslar, paneller v.b. yoğun etkinlikler düzenlenmiştir.
  • Her sene çeşitli konularda 70 civarında eğitim, seminer, konferans ve panel düzenlenmektedir.

2 - KOBİ’ler için e-Ticaret Eğitimleri Projesi

  • Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Mesleki Eğitim ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi Kapsamında gerçekleştirilmekte olan bu proje, e-ticaret konusunda işletmeleri bilgilendirme, gerekli eğitimlerin planlanması ve işletmelerdeki personelin eğitilmesi yolu ile KOBİ’lerin rekabet üstünlüğü yaratmalarını ve yeni pazarlara erişmelerini hedeflemektedir.
  • 18 ay boyunca faaliyetleri gerçekleştirilen Projenin hedef kitlesi Diyarbakır bölgesinde bulunan KOBİ’lerdi. TOSYÖV tarafından hazırlanan ve yine TOSYÖV ortaklığı ile yürütülen projemizin liderliğini Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası yapmıştır.

3- Girişimci Yetiştirme Projesi

  • TOSYÖV’ün ortaklığında Yozgat Ticaret ve Sanayi Odası önderliğinde gerçekleştirilen proje, Avrupa Komisyonu ve ortak kuruluşlar tarafından finanse edilecektir. Proje kapsamında Yozgat ilindeki 50 girişimci adayına 180 saatlik eğitim ve danışmanlık hizmetleri verilmektedir. Ayrıca Ankara ve Kayseri gibi illerdeki işletmelere ziyaretler düzenlenecektir. Aralık 2006 da başlayan proje faaliyetleri 10 ay devam ederek 2007 yılı sonunda tamamlanmıştır.

4 – Çorum / Konya KOBİ’leri İhracat Dayanışma Grubu oluşturulması ve KOBİ’lerin İhracata Yönlendirilmesi Projesi

  • TOSYÖV ortaklığında ve TOSYÖV Çorum Destekleme Derneği liderliğinde gerçekleştirilen proje Çorum bölgesindeki 8-12 arasındaki KOBİ’yi hedef kitle olarak almaktadır.
  • Projenin amacı Çorum ilinde yerleşik ve imalat sanayinde faaliyet gösteren küçük ve orta boy işletmelerin uluslararası pazarlara açılmasını sağlamak ve uluslararası rekabet güçlerini artırmak suretiyle bölge ekonomisinin gelişmesine, istihdamın artırılmasına ve bölgede sürdürülebilir kalkınmaya destek olmaktır. Bu proje 2007 yılı içinde başarı ile tamamlanmıştır.

5- KOBİ’ler ve Çevre Projesi

  • Projenin Adı: İstanbul Dudullu OSB’de Çevre Koruma Refleksini Güçlendirme, Örgütleme ve Bölge Katı Atık Yönetim Sistemi Oluşturmaya Hazırlık Çalışması Projesi
  • Uzun vadeli amaç: Bölge genelinde uyumlu etkin ve işlek bir çevre yönetimi ve atık minimizasyonu sistemi oluşturmak
  • Kısa vadeli amaç: Bu gereksinmeyi öne çıkarıp insan kaynakları yönünden yeterli bir kapasite oluşturmak
    Proje Çıktısı: “Çevre Yönetim Rehberi”

6- İhracat Eğitmenlerinin e-Öğrenme Yolu ile Eğitilmesi (Text-e)

  • TOSYÖV’ün de ortak olduğu, MAKRO Yönetim Geliştirme Danışmanlık tarafından yürütülen, Türkiye dışında Almanya, Bulgaristan ve İngiltere’den de kurum ve kuruluşların ortak olarak bulundukları proje 01.12.2007 - 30.11.2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
  • AB Hayat Boyu öğrenme projeleri kapsamında hazırlanan projede Türkiye ve diğer proje ortağı ülkelerde yerleşik KOBİ’lerin dış ticaret bilgi seviyelerinin asgari AB (15) Ülkeleri seviyesine çıkartabilmek için yenilikçi bir yöntem olan uzaktan e-öğrenme yoluyla başta ticaret eğitmenleri olmak üzere bilgi ve eğitim temin edilmesi amaçlanmaktadır.

7 – Çevre Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi

  • Projenin Adı: Avrupa Birliği Müktesebatına Uyum ve KOBİ’lerin Rekabet Edebilirliği için Çevresel Sertifikasyonların ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Artırılması projesi
  • Türkiye, Romanya, Bulgaristan Hırvatistan için İş destek Programı (Business Support Programme) kapsamında hazırlanan ve Italyan kuruluş CONFAPI tarafından yürütülen projenin Türkiye ortağı TOSYÖV’dür.
  • Proje’de yer alan ortak ülkeler, Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Hırvatistan, Almanya, Macaristan, Slovenya ve İtalya’dır.
  • 21.11.2007 – 30.06.2009 tarihleri arasında yürütülecek ve 21 ay sürecektir.
    Projenin Amacı ve Konuları
  • Projenin amacı AB müktesebatının adaptasyonuna destek olmak ve AB’ye yeni katılan ülkelerin karşılaşacakları durumlar için yeni stratejiler oluşturmaktır.
  • TOSYÖV’ün Türkiye ortağı olarak yer aldığı İş Destek Programı kapsamında İtalyan Koordinatör kuruluş CONFAPİ tarafından yürütülen projenin faaliyetleri Çevre ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk olmak üzere KOBİ’lere yönelik iki konuyu kapsamaktadır.

8 - "Kadın Girişimciliği ve Arabuluculuk Eğitimi" Projesi:

Eğitim Programı ile Kadınların ve Gençlerin ;
Çalışma hayatında istihdamlarını ve/veya girişimciliklerini arttırmaya destek olmak amacıyla karar verme, liderlik becerilerini güçlendirmeyi, kariyer planlama ve insan kaynakları alanında bilgi seviyelerini arttırmayı İş dünyasında ticari ve iş uyuşmazlıklarının tarafı olarak Türk hukuk sisteminde ve uluslararası hukuk sistemlerinde bulunan alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri hakkında bilgi vermeyi ve daha esnek , iradi, hızlı, ekonomik, gizli olan bu alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri ile ilgili farkındalıklarını artırmayı hedeflemektedir. Eğitimler "Herkes için Kütüphane" Projesi kapsamında illerde kütüphanelerde düzenlenmiştir. TOSYÖV Kadın ve Gençlerin Güçlendirilmesi Eğitimlerinin ilki 24 Nisan 2017 tarihinde Eskişehir'de düzenlenmiş, 25 Nisan 2017 tarihinde Ankara'da, 27 Nisan 2017'de İzmir'de ve 28 Nisan 2017 Muğla'da verilmiştir.


9 - " Avrupa İş Etiği Ağı (EBEN) TOSYÖV İşbirliği"

Avrupa İş Etiği Ağı Türkiye Başkanlığının (EBEN-TR) verdiği yetkiye dayanarak Vakfımız, Avrupa İş Etiği adına her türlü organizasyon, tanıtım, eğitim ve yayın faaliyetlerine başlamıştır.

EBEN Avrupa’da özel ve kamu sektörüyle gönüllü kuruluşlar ve akademik çevreleri iş etiğinin geliştirilmesi amacıyla bir araya getiren tek ve en büyük şemsiye organizasyondur. 1987 yılında kurulan bu organizasyonun üyeleri, iş etiği eğitimi, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için çalışmaktadırlar. EBEN iş etiği alanında bir Avrupa örgütü olarak tüm dünyaca tanınmakta ve saygın bir akademik teşkilat olarak anılmaktadır. EBEN içinde hem AB üyesi hem de hem de AB üyesi olmayan ülkeler yer almaktadır. (bkz.www.eben-net.org). EBEN’in 33 ülkeden bireysel üyeleri olmakla birlikte birçok ülkede de ulusal branşları bulunmaktadır. Türkiye’de 2003 yılından beri resmi olarak temsil edilmektedir. EBEN politika olarak çeşitliliğe önem vermekte ve belli bir yaklaşımı üyelerine empoze etmekten kaçınmaktadır. EBEN her yıl bir araştırma bir de yıllık konferans düzenlemektedir. 2008 ve 2015 yıllık konferansları EBEN Türkiye tarafından sırasıyla Antalya ve İstanbul’da düzenlenmiştir. TOSYÖV tarafından temsil edilen EBEN-TR’nin başlıca amacı işletmelerin karar verme sürecinde ahlaki duyarlılığı eğitim, karşılıklı diyalog ve örnek uygulamalar kanalıyla artırmaktır. EBEN-TR ye kişiler ve firmalar üye olabilirler. EBEN-TR, TOSYÖV’ün bir sivil çalışma grubu olarak faaliyet gösterir. EBEN-TR’nin temel amacı geleceğin yönetici, iş adamı, girişimci ve akademisyenlerini iş etiği alanında teşvik etmek ve desteklemektir.


10- “Güdül Sorgun ve Çevresi Alternatif Turizm Geliştirme Fizibilite Raporu” bu proje Ankara Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmekte olan proje 12 aylıktır.

Projenin Genel Amacı:

Ankara Kalkınma Ajansının 2018 hedefleri arasında yer alan, Kırsal alanlarda yenilikçi tarım uygulamalarını desteklemek yaygınlaştırmak ve yerel turizm değerleri ve potansiyelleri doğrultusunda turizm markaları oluşturarak ilçeleri uzun süreli kırsal destinasyon alanları haline getirmeye yönelik faaliyetlerle Sorgun ve çevresini önemli merkezlerden biri yapmak amacıyla bir fizibilite çalışması yapılması amaçlanmaktadır.

Özel Amaçlar:

  • Uygulama bölgesinde geliştirilmeye hazır fırsatların değerlendirilmesi
  • Güdül-Sorgun ana bölge olmak üzere yatırım ortamının iyileştirmesine yardımcı olmak
  • Gelişime hazır tarımsal ürün ve tarım faaliyetlerini belirlemek
  • Yatırım teşviki olabilecek başlıkları belirlemek,
  • Mevcut kaynakların belirlenip envanterinin oluşturulması ve bu kaynaklardan verim elde edilebilecek yatırım alternatiflerini belirlemek
  • Bölgede doğal ve kültürel kaybın azaltılması, kötüye kullanımın engellenmesi için bölgenin iyi analizedilerek yatırım teşviklerinin doğru yönlendirilmesi
  • Sürdürülebilir gelişim stratejilerinin belirlenmesi
  • Proje; sağlık turizmi, kırsal turizm ve eko-turizm olgularını fizibilite çalışmasının ana yönlendiricisi olarak ele alacaktır.
  • Proje gerçekleştirilirken dünyanın içinde bulunduğu sayısal dönüşüm ve doğaya duyarlı teknoloji olgusu göz önünde bulundurulacak tasarlanan projelerin çevreye olan etkisinin en az olmasına azami dikkat gösterilecektir.
  • Bölge için yapılmış olan yatırım planı ile projenin uyumlu olmasına dikkat edilecektir. Türk Obası, Bungalow evler ile otel teması, Tıbbi ve ıtri aromatik bitkiler araştırma inceleme merkezi, rekreasyon alanları ve macera parkurlar başlıklarında yapılabilecek yatırımların fizibilitesine ağırlık verilecektir.

11- “Oyun Girişimcisi Yetiştirme Projesi” bu proje T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından finanse edilmiş, 12 ay süreli olarak sürdürülmüştür. Yürütücü: Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler Vakfı. (TOGED ve Ankara Kalkınma Ajansı desteğiyle)

Projenin Genel Amacı:

Üniversite mezunu veya öğrencilerinden oluşan gençlerin oyun girişimcisi yetiştirilmesi için girişimcilik eğitimleri verilerek dış ticaret ve finans konularında bilgilendirilmeleri ve akabinde oyun girişimcisi olmalarını amaçlayan bir projedir.

Belirtilen gruptaki gençlerin eğitilmelerine ilişkin çalışmaların çözümüne yönelik, eğitimlerin verilerek oyun girişimcisi yetiştirilmesi ve bunların aldıkları eğitim sonunda Teknoparklarda kendi şirketlerini kurmaları hedeflenmiştir.

Projenin Genel Amaçları

  • Gençlere oyun girişimcisi olabilmeleri için imkân sağlamak
  • Oyun girişimcisi bireylerin kendi içlerindeki girişimci ruhunun açığa çıkarılması
  • Gençlerin yeni teknolojilerle bütünleşerek yaratıcılıklarının güçlendirilmesi

Projenin Özel Amaçları

  • Üniversitelerin çeşitli bölümlerinden mezun olan gençlerin oyun girişimciliği eğitimini almaları yanı sıra hala eğitimlerini sürdüren öğrencilerinde farklı deneyimler kazanabilmeleri konusunda farkındalık sağlamak
  • Genç girişimci bireyleri oyun girişimciliği ile buluşturarak ekonomik ve sosyal gelişmede yarattığı etkilerin önemi konusunda farkındalık yaratmak
  • Girişimcilik alanında kendilerini ifade etmeleri konusunda gelişmelerini ve uzmanlaşmalarını sağlamak
  • Proje kapsamında verilecek girişimcilik eğitimleri ile bireylerin oyun girişimcisi olabilmelerini sağlamak ve kendi kendine yetebilen, özgüvenli bağımsız bireyler yetişmesine katkı sunabilmek

12- “Türkiye Kültür Endüstrilerinin Arttırılması Projesi” bu proje T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından finanse edilmiş, 12 ay süreli olarak sürdürülmüştür.

Projenin Amacı ve Hedefleri:

Tüm dünyada kültür endüstrileri girişimciliği teşvik eden, yenilik geliştirme kapasitesini güçlendiren, ve ekonomik büyümeyi hızlandıran önemli bir faktör olarak kabul edilmektedir. Kültür endüstrileri yapısı gereği sürekli yenilenen, beşeri insan sermayesi olarak tanımlanan kabiliyet ve yaratıcılık faktörüne şiddetle ihtiyaç duyan sektörlerden oluşmaktadır. Kültür endüstrileri diğer bir ifadeyle yaratıcı sektörler/endüstriler ile teknoloji arasında yakından bağ kurulması çağın gerekliliklerinden biri olup bu endüstrilerin pazar payının büyümesindeki en önemli etkenlerden biri dijital teknolojilerdir. Dijital Girişimcilik; teknoloji sayesinde karşımıza çıkan fırsatların geleneksel girişimcilik modellerini değiştirerek müşteri ve paydaşlar arası yeni ilişkilere vurgunun yapıldığı dijital iş modelinin gerçekleştirilmesidir. E-ticaret, dijital reklamcılık, sosyal medya, veri yönetimi, mobil ve bulut çözümleri teknolojileri gibi dijital teknolojiler tüm dünya genelinde iş stratejilerinin değişmesine yol açmaktadır.

Küreselleşme ile ortaya çıkan yeni rekabet koşulları; ülkemizin uluslararası rekabet gücünü ve potansiyelini gerçek anlamda ortaya koymasını elzem hale getirmiştir. Bir ülkenin rekabet gücü o ülkenin ürettiği malların ve hizmetlerin diğer ülkelerin ürettiği mal ve hizmetleriyle kalite yönünden yarışabilecek düzeyde olması demektir. Ülkemiz birçok sektörde uluslararası alanda rekabet edebilme kapasitesini artırmak için makro tedbirler almakta, markalaşma ve dijital pazarlama alanlarında kapasite artırmaya yönelik çalışmalar sürdürmektedir.

Bir ülkede girişimciliğe verilen değer, o ülkenin uluslararası rekabet gücünün gelişmesini etkileyen en önemli etkenlerden biridir. Bu bakış açısıyla ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayan kültür endüstrilerimizin rekabet gücünün gelişimiyle, girişimcilik kapasitesinin artırılması gerekmektedir.

Faaliyet İçin Seçilen Hedef Bölge ve Hedef Kitle

Türkiye’de kültür endüstrilerini oluşturan tüm ekonomik aktörler, sivil toplum kuruluşları ve işletmeler kapasitelerinin ve potansiyellerinin altında faaliyet göstermektedirler. Kültür yönetimi, ticarileşme, uluslararası pazarlara giriş kabiliyeti, yaratıcı içerik ve ürün oluşturma, dijital pazarlama ve fon bulma konularında yeterince bilgiye sahip değillerdir. Bu başlıklara odaklanmış olarak kültür endüstrilerini oluşturan belli başlı alanlara ulaşılmaya çalışılacaktır. Bu çerçevede özellikle, müzik, sinema, gösteri sahne sanatları, kitap yazılı basın, yazılım, bilgisayar oyunu, veritabanı, tasarım, güzel sanatlar gibi belli başlı alanlara hitap edilecektir. Ülkemizdeki bölgesel farklılıklar ve şehirlerimizin sahip oldukları fırsatlar ve dezavantajlar da dikkate alınarak yedi bölgemizden seçeceğimiz farklı illerde kültür sanat alanında faaliyet gösteren işletmeler, sivil toplum kuruluşları ve ilgili olabilecek tüm kar amacı güden ve gütmeyen oluşumlara yönelik akademisyenlerce hazırlanacak eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi hedeflenmektedir. Buna ek olarak kültür ve sanat alanında faaliyet gösteren işletmelerin bölgesel olarak karşılaştığı zorluklar, tehditler ve fırsatların analizi, ülkemiz yaratıcı sektörlerini oluşturan ekonomik aktörlerin ve sivil toplum kuruluşlarının illere ve bölgelere göre dağılımının ortaya konduğu bir envanter çalışması, farklı bölgeler ve şehirlerde faaliyet gösteren kültür endüstrileri kuruluşları, sivil toplum kuruluşları veya işletmeleri veya arasında ağ oluşturulması coğrafi ve sektörel kümelenmeler oluşturulmasına yönelik analiz çalışmasını içerecek akademik bir rapor hazırlanmıştır.

Anasayfa Widget 1

Endüstrileşmek, en büyük milli davalarımız arasında yer almaktadır. Çalışması ve yaşaması için hammaddeleri ülkemizde bulunan büyük küçük her çeşit sanayii kuracağız ve işleteceğiz. En başta vatan savunması olmak üzere, ürünlerimizi değerlendirmek ve en kısa yoldan, en ileri ve zengin Türkiye idealine ulaşabilmek için bir zorunluluktur.

Mustafa Kemal ATATÜRK
sosyal medya çözüm ortakları

SOSYAL MEDYADA TOSYÖV

Kobi zirvesi son

KOBİ ZİRVESİ

XII. KOBİ Zirvesi Konuşmalarını izlemek için tıklayınız.

KOBİ Zirvesi fotoğraflarına ulaşmak için tıklayınız.